Att göra i November

Trista November, eller?

Jo, jag håller med om att November är en trist månad och en del av er kanske sitter i hemma karantän som jag själv och min familj. Nej, nu behöver vi hjälpas åt att pigga upp oss lite. Här kommer några av mina tips på vad vi kan göra om vi känner oss lite nere, rastlös och får idétorka.

1. Köp akryl/olje färger och måla en tavla.
2. Sticka eller virka något. Om du inte vet hur så finns det filmer på Youtube så du kan lära dig.
3. Baka något (saffransscones, saffranskola, godis, pepparkakor, pepparkakshus)
4. Lägg in snapsen eller sillen till jul :)
5. Dags att börja att odla nu, beställ hem lite fröer och sätt igång. 
6. Ut i skogen och leta svamp
7. Promenera
8. Sätt upp julbelysning så du lyser upp din vardag.
9. Handla julklapparna på nätet
10. Testa att göra goda smoothies i olika varianter.
11. Spela ett spel (schack, hockeyspel, kortspel eller kanske finns något annat roligt spel i byrån?)
12. Har du en symaskin - kanske du kan förlänga några byxor till minstingen som bara växer och växer...
13. Laga en höstgryta
14. Ring upp din bästa vän/vänner och prata gamla minnen.
15. ok, här kommer något kanske inte lika roligt men en regnig dag så kan man ju passa på att städa ur sina gamla kläder :)
16. Ta in golfklubborna och Pitchen och småchippa lite pingisbollar :) golfbollar låter lite hård mot golvet... :)
17. Plantera om i trädgården...om det inte är för kallt.
18. Kratta löv - alla kan hjälpas åt i trädgården.
19. Hjälp barnen med läxorna.
20. Börja titta på en ny serie, här kommer några jag kan rekommendera: 
    Björnstad, The Undoing, 
21. Min dotter Cornelia tipsar om att man kan leka med sitt husdjur, hitta på en egen dans eller rita något.
22. Göra chili och ingefärsshot
23. Ölprovning/Romprovning via teams. 

Lämna gärna fler förslag här på min blogg 


Ha en fin Novemberdag 

//J.O


Kommentarer

Skicka en kommentar

Populära inlägg